2014. január 11., szombat

Lótusz gyökér mala a mindennapi gyakorláshoz

Az első malám lótuszgyökérből készült, pont úgy, mint ez a darab itt.
Világos színe miatt szerettem bele, könnyen tudtam számolni a mantrákat a segítségével, és meglepődtem, mikor elkezdett barnulni. Kiderült, hogy az igazi lótuszgyökér a használattól bebarnul, és kész.
Megbarátkoztam a gondolattal, és az összetett dolgok múlandóságának természetére emlékeztettem magam valahányszor elkapott a régi világos szín iránti nosztalgia.

Ha az egyszerű megoldások híve vagy a 108 szemes változat kiváló választás.
Ha kedveled a tradíció díszeit, akkor érdemes közelebbről szemügyre venned a tibeti türkizzel vagy a dzi kővel osztott designt is.



Lótusz gyökér jeletősége:
A lótusz talán a legfontosabb növény a hindu és buddhista kultúrában a szimbolikája miatt. A lótusz mocsarakból, sárból hajt ki, majd gyönyörű virágot hoz, ezzel szimbolizálva a szennyezetlen tisztaságot és magát a megtisztulást. A tibeti buddhizmus megalapozójának, Guru Rinpoche egyik neve Padmasambhava, aminek jelentése lótuszban született! Ezzel utalnak eredendő tisztaságára. 

Egyszerű-nagyszerű lótuszgyökér mala - ha fontos Neked, hogy:
 - szabályos gömbök legyenek a szemek
 - középen, az átmérő mentén igényesen legyenek átfúrva
 - ne morzsolódjanak szét néhány hét mantrázás után
szíves figyelmedbe ajánlom ezt a malát:


108 szemes lótusz mala lótusz guruval



Ha bizonytalan vagy a mala használatában, akkor nézd meg ezt a nem egész 2 perces videot, ahol tenyésztett gyöngy malámon mutatom meg egyszerűen a használatát:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése